H αλήθεια είναι πως οι οπαδικές προτιμήσεις της Μελίνας Μερκούρη αποτελούσαν ένα διαχρονικό αίνιγμα ,αφού πολλοί δεν ήξεραν αν υποστήριζε τον Παναθηναϊκό ή τον Ολυμπιακό. Ε νομίζω πως το αφιέρωμα του Greenzone θα δώσει μια και καλή την απάντηση σε αυτό το ερώτημα ,με στοιχεία και δηλώσεις.
«Στα παιδιά της Αθήνας με όλη μου την αγάπη» - Το GreenZone και ο Αr1stot3lis καταρρίπτουν μια και καλή το μύθο της «ερυθρόλευκης» Μελίνας Μερκούρη...
Σαν σήμερα, στις 18 Οκτωβρίου 1920, γεννήθηκε μία σπουδαία ηθοποιός αλλά και μία ισχυρή προσωπικότητα, η Μελίνα Μερκούρη.
Ολόκληρη η υφήλιος γνώρισε για τα καλά την αξέχαστη Μελίνα όταν πρωταγωνίστησε το 1960 στη βραβευμένη ταινία του Ζιλ Ντασέν «Ποτέ την Κυριακή».
Η Μελίνα υποδυόταν την Ίλια, μία Πειραιώτισσα ιερόδουλη, η οποία διέφερε από τις υπόλοιπες, καθώς όταν είχε παραστάσεις το Ελληνικό Φεστιβάλ και όταν ήταν Κυριακή δε δεχόταν ποτέ πελάτες. Η σκηνή που, κρατώντας μία φωτογραφία με την ενδεκάδα των «ερυθρολεύκων», τραγούδησε τα βραβευμένα με Όσκαρ «Παιδιά του Πειραιά» του Μάνου Χατζιδάκη, θα τη συνδέσει αναπόφευκτα με το σύλλογο του λιμανιού, ενώ προς τιμήν της μετέπειτα Υπουργού Πολιτισμού, το κλειστό γήπεδο του Ολυμπιακού στο Ρέντη θα πάρει το όνομα της.
Η ίδια όμως δεν έδειχνε και πολύ «δεμένη» με τον Πειραιά και τον Ολυμπιακό...
Παρά το γεγονός πως η Μελίνα ήταν πολύ καλή φίλη με τον ποδοσφαιριστή του Ολυμπιακού Μίμη Στεφανάκο, στον οποίον παρέδιδε δωρεάν μαθήματα υποκριτικής, εντούτοις υποστήριζε φανατικά τον Παναθηναϊκό!
Σε συνέντευξη της το 1961, στο δημοσιογράφο της Αθλητικής Ηχούς Δημήτρη Μπότσαρη, η Μελίνα θα αποτινάξει από πάνω της το «ερυθρόλευκο» κινηματογραφικό της παρελθόν, αποκαλύπτοντας τις καταπράσινες προτιμήσεις της.
«ΕΙΜΑΙ ΒΕΡΑ ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΙΑ ΑΠΟ ΚΟΥΝΙΑ»
«Τ' αγάπησα τα «Παιδιά του Πειραιά» και γι' αυτό τα τραγούδησα με την ψυχή μου. Άλλο όμως η τέχνη κι άλλο το ποδόσφαιρο στο οποίο είμαι βαμμένη «πράσινη».
Απολύτως λογικά τα όσα τόνιζε η Μελίνα, η οποία άλλωστε ήταν κόρη του βουλευτή και παράγοντα του Παναθηναϊκού Σταμάτη Μερκούρη και εγγονή του δημάρχου της Αθήνας (1929-1932) Σπύρου Μερκούρη, του ανθρώπου που φωταγώγησε την πρωτεύουσα μετά το ιστορικό 8-2 απέναντι στον Ολυμπιακό, την 1η Ιουνίου 1930.
«Ο Παναθηναϊκός είναι η οικογενειακή μας αγάπη αφού ο πατέρας ήταν πρόεδρός του μία εποχή κι ο αδελφός μου πηγαίνει κάθε Κυριακή στα παιχνίδια του», θα συμπληρώσει η Μελίνα στη συνέντευξη της στην εφημερίδα.
Η Μερκούρη, αν και δύο χρόνια αργότερα θα υποδεχθεί στο αεροδρόμιο, μαζί με τον τότε σύζυγο της Ζιλ Ντασέν, τη νικήτρια του Βαλκανικού Κυπέλλου ομάδα του Ολυμπιακού, στη σύνθεση της οποίας βρισκόταν ο φίλος της Μίμης Στεφανάκος, δεν θα παραλείψει να πει πως «δεν συμπαθώ τον Ολυμπιακό γιατί οι φίλαθλοι του είναι εγωϊστές».
Να προσθέσουμε πως ο συμπρωταγωνιστής της Μελίνας Μερκούρη στη «Στέλλα», Γιώργος Φούντας, υπήρξε φανατικός φίλαθλος του Τριφυλλιού, με πολυετή παρουσία στις εξέδρες της Λεωφόρου Αλεξάνδρας και του Ολυμπιακού Σταδίου, παρά το γεγονός πως στην εν λόγω ταινία υποδυόταν έναν ποδοσφαιριστή του Ολυμπιακού.
Στο βίντεο που ακολουθεί (στο 5'00''), από τον τελικό Κυπέλλου το 1986 στον οποίο ο Παναθηναϊκός συνέτριψε τον Ολυμπιακό με 4-0, η τότε υπουργός Πολιτισμού Μελίνα Μερκούρη απονέμει το τρόπαιο στον αρχηγό του Τριφυλλιού Γιάννη Κυράστα. Η χαρά της είναι έκδηλη, ενώ η ίδια, εμφανώς συγκινημένη, φαίνεται καθαρά να σηκώνει μαζί με τον Κυράστα το κύπελλο.
Σήμερα, οι ομάδες βόλλεϋ του Ολυμπιακού αγωνίζονται στο κλειστό γήπεδο το οποίο φέρει την ονομασία μίας φανατικής φιλάθλου του Παναθηναϊκού.
Γιατί ονομάστηκε όμως έτσι η έδρα των «ερυθρολεύκων»; Πιθανότατα, για να τιμηθεί η εν γένει προσφορά της Μερκούρη στον πολιτισμό.
Ίσως για να την ευχαριστήσουν για τα χρέη του Ολυμπιακού που έσπευσε να διαγράψει την εποχή που διετέλεσε Υπουργός Πολιτισμού,
Ίσως και γιατί οι άνθρωποι του Ολυμπιακού, επηρεασμένοι από την ταινία, πίστευαν πως η Μελίνα ήταν «ερυθρόλευκων» πεποιθήσεων. Από τη Δευτέρα μέχρι το Σάββατο, μπορεί και να ήταν.
Ποτέ -όμως- την Κυριακή...
http://www.greenzone.gr/2012/10/olimpiakos-h-merkouri-pote-thn-kiriaki.html
Όλα τα λεφτά ήταν το έξυπνο τελείωμα του κειμένου...
ΑπάντησηΔιαγραφή